vrijdag 21 oktober 2016

over een wereldwijd gewaardeerd dagboek

Dagboek dat is opgebouwd met teksten uit de Bijbel

wereldwijd gewaardeerd


Deze week in de nieuwsbrief


  • Licht Voor Elke Dag - een bijbels dagboek
  • Een persoonlijk woord van de uitgever


Licht Voor Elke Dag - een bijbels dagboek

Luxe editie, 784 pagina's
ISBN 978 90 6659  174 2
Al bijna honderd jaar is Licht Voor Elke Dag een gewaardeerd dagboek. Het unieke van dit dagboek is dat iedere overdenking bestaat uit met zorg geselecteerde verzen uit de bijbel die bij elkaar tot een sluitend geheel gemaakt zijn.

Licht voor Elke dag verscheen ruim honderd jaar geleden voor het eerst in het Engels. Sinds die tijd is het in vele talen vertaald.

De Nederlandse editie van Licht voor Elke Dag is indertijd uitgegeven door Stichting Moria. Een vernieuwde uitgave werd verzorgd door Importantia Publishing. De vernieuwde uitgave is beschikbaar in twee verschillende edities. De editie van 400 pagina's bevat een ochtend- en avondoverdenking op één pagina. Bij de luxere uitvoering staan de ochtend- en avondoverdenking "in de spread" naast elkaar op een kleiner pagina-formaat. Deze bevat 784 pagina's. 

Beide uitvoeringen zijn verkrijgbaar via www.importantia-publishing.nl  

Standaard editie, isbn 978 90 6659 176 9 verkrijgbaar via www.importantia-publishing.nl
Luxe editie, isbn 978 90 6659 175 2 eveneens verkrijgbaar via www.importantia-publishing.nl


Een persoonlijk woord van de uitgever

Over de publicaties van Importantia Publishing heb ik in de afgelopen decennia heel wat moeten uitleggen. Frapant was de steeds terugkerende reactie in de beginjaren. Als ik vertelde dat de Online Bijbel voorzien is van Strong-coderingen kreeg ik steevast dezelfde reactie: "Ik heb geen verstand van computers". Blijkbaar werd het woord "Strong-codering" meer geassocieerd met de technische kant van computers dan met iets dat met de bijbel te maken heeft. 

Gelukkig is in de loop van de jaren deze reactie naar de achtergrond verdwenen. Toch moet ik nog steeds aan mensen uitleggen wat een Strong-codering is en wat je er mee kan doen.

Ik heb daarom besloten een serie artikelen te schrijven over Strong-coderingen en het gebruik daarvan. Het eerste artikel heb ik gepubliceerd op mijn persoonlijke blog "over ... Theologie". Het heeft als titel Wat is een Strong-codering?

Een volgend artikel over het gebruik van Strong-coderingen is inmiddels in de maak.


een vriendelijke groet van,

Peter van der Schelde
uitgever

Geen opmerkingen:

Een reactie posten